JAKIE RĘKAWICE NARCIARSKIE WYBRAĆ?
To na jakie rękawice narciarskie padnie nasz wybór zależy głównie od rodzaju naszej aktywności. Na klasycznym stoku narciarskim sprawdzą się standardowe rękawice o ergonomicznym kroju wyposażone w izolującą ocieplinę. Przy nieco bardziej dynamicznych zjazdach doskonale sprawdzą się rękawice narciarskie, które dodatkowo po wewnętrznej stronie dłoni są wyposażone w antypoślizgowe panele. Dzięki temu rozwiązaniu zminimalizowane zostaje ryzyko zgubienia rękawic. Jeżeli preferujemy bardziej ekstremalną jazdę, to w naszych rękawicach narciarskich powinny pojawić się specjalne usztywnienia, które w razie upadku ochronią newralgiczne części dłoni przed urazem.
ILOŚĆ PALCÓW
Rękawice narciarskie, wbrew pozorom, to akcesorium posiadające niezliczoną ilość wariantów. Jednopalczaste, trójpalczaste lub pięciopalczaste – to jaki model wybierzemy zależy od tego, jakie będziemy chcieli wykonywać czynności i jakie będą nasze potrzeby. Oto charakterystyki każdego z nich:
-
Rękawice jednopalczaste – na ich konstrukcję składa się kciuk oraz duża kieszeń, w której mieszczą się pozostałe palce; to rozwiązanie zapewnia optymalny komfort cieplny, jednak jego minusem jest ograniczenie ruchów
-
Rękawice trójpalczaste – na ich konstrukcję składa się kciuk oraz palec wskazujący, które są wolne oraz kieszeń przeznaczona na trzy pozostałe palce; to rozwiązanie daje większą swobodę ruchów, dzięki czemu możliwe jest wykonywanie prostych czynności manualnych.
-
Rękawice pięciopalczaste – na ich konstrukcję składa się 5 palców, które są całkowicie wolne; to rozwiązanie oferujące pełną swobodę ruchów i umożliwiające bezproblemowe wykonywanie niemal każdej czynności.
KOMFORT CIEPLNY
Jazda na nartach ze zmarzniętymi dłońmi nie należy do najprzyjemniejszych, a od pewnego momentu wręcz niemożliwa. Prędkości osiągane podczas zjazdów potęgują odczuwalną temperaturę, przez co organizm ulega jeszcze szybszemu wychłodzeniu. O ile o nasz tułów możemy zadbać poprzez nałożenie kilku warstw ciepłej odzieży narciarskiej, o tyle w przypadku dłoni zadanie to jest znacznie trudniejsze. Kluczem do wybrania ciepłych rękawic narciarskich jest zastosowana ocieplina, która odpowiada za komfort cieplny. Powinna ona nie tylko dobrze izolować, ale również zapewniać jak największą swobodę ruchów. Rękawice narciarskie spełniające oba te kryteria, to gwarancja najwyższego poziomu komfortu, nawet podczas niesprzyjających warunków pogodowych. Ważną rolę dla komfortu cieplnego, odgrywa także tkanina zewnętrzna. Warto zwrócić uwagę na to czy jest ona wodoodporna. Warstwa zewnętrzna posiadająca takie właściwości polepszy termoizolację oraz osłoni dłonie przed opadami.
MANKIETY
Mankiety rękawic powinny gwarantować, że nie spadną nam one z dłonie w najmniej oczekiwanym momencie. Zadaniem tego elementu jest utrzymanie rękawic w jednym miejscu i uniemożliwienie przesuwania się ich na dłoni. Ważne jest również to, by zapięcie umożliwiało łatwe zakładanie i zdejmowanie rękawic. Wielu producentów wykorzystuje tę część by zaaplikować dodatkowe źródło stabilizacji nadgarstka w postaci sztywnego panelu. Warto rozważyć także zaopatrzenie się w rękawice narciarskie z szerokimi mankietami ze ściągaczem. Zadaniem takie rozwiązania jest ochrona przed wpadaniem drobinek śniegu oraz wnikaniem wiatru pod rękaw kurtki.
RĘKAWICE NARCIARSKIE Z NASZEJ OFERTY
Do naszej oferty wybraliśmy rękawice narciarskie, które zostały stworzone w oparciu o najnowsze technologie i zaprojektowane w zgodzie z aktualnymi trendami. Marka Viking to lider na rynku zimowej odzieży turystycznej, który wie czego potrzebują osoby aktywne przez cały rok. Rękawice narciarskie Viking to nie tylko wysoka jakość wykonania i doskonałe parametry, ale także sposób na wsparcie polskiego rynku. Do naszego asortymenty zostały wybrane również produkty marki LEKI, która cieszy się ogromną popularnością wśród profesjonalnych sportowców. Na szczególne wyróżnienie zasługuje system Trigger Loop, dzięki którym rękawice narciarskie w połączeniu z kijami, gwarantują jeszcze lepszy poziom bezpieczeństwa i zapobiegają zgubieniu sprzętu podczas szybkiej jazdy.