Jaki samochodowy bagażnik na rowery wybrać?
Caravaning to alternatywny sposób podróżowania ceniony zwłaszcza ze względu na pełną swobodę i niezależność. Aktywność fizyczna podczas wypoczynku wakacyjnego dla wielu jest głównym punktem odniesienia planowania wakacji. Coraz częściej w głowach turystów pojawia się myśl zabrania rowerów ze sobą na wakacje. Zabranie rowerów na wakacje i podróż samochodem zapewnia dodatkową wygodę przemieszczania się oraz możliwość planowania dłuższych tras zwiedzania na świeżym powietrzu. Rower na wakacjach to najlepszy środek komunikacji dla osób, które uwielbiają aktywność. Dzięki jednośladowi możesz pokonywać czekające u celu ścieżki rowerowe, napawać się pięknymi widokami i docierać tam, gdzie inni nie mogą dotrzeć. Korzyści płynące z jazdy na rowerze są oczywiste, poprawia się nasza kondycja, odporność i zdrowie , w naszym organizmie podnosi się poziom endorfin, lepiej znosimy stres oraz spalamy nadmiar tkanki tłuszczowej.
Bagażnik rowerowy – kilka słów wstępu
Jeżeli w podróż wybieramy się samochodem osobowym, to wybór bagażnika na rowery sprowadza się do wyboru pomiędzy bagażnikiem rowerowym na dach, na hak oraz na tył samochodu. Zdecydowanie bardziej jednak poleca się bagażniki na hak samochodowy ze względu na większą ochronę rowerów przed wiatrem w trakcie podróży. Posiadając oddzielny garaż (schowek) w swoim kamperze bądź w przyczepie kempingowej warto rozważyć stojak na rowery do przyczepy. Zapewniamy w ten sposób ochronę rowerów przed czynnikami zewnętrznymi oraz ewentualną możliwością kradzieży. W przypadku braku schowka pozostają nam bagażniki montowane na dyszlu bądź z tyłu przyczepy kempingowej i kampera.
Jaki bagażnik rowerowy na dach wybrać?
Bagażnik rowerowy na dach to klasyk w segmencie transportu rowerów. Takie bagażniki dostępne są prawie do wszystkich typów samochodów osobowych. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena i spora pakowność. Bagażnik rowerowy na dach do dobre rozwiązanie, jeżeli nie masz haka holowniczego. Pełen zestaw do przewożenia rowerów będzie wtedy składał się z bagażnika bazowego (poprzecznych belek) i uchwytu rowerowego (po jednym na każdy jednoślad). Mocowania muszą być dopasowane do bagażnika bazowego. Dużym minusem jest utrudniony montaż rowerów na dachu samochodu, konieczność zainstalowania belek bazowych oraz to, że bagażnik tego typu jest przeznaczony tylko dla samochodów osobowych o standardowej wysokości.
Jaki bagażnik rowerowy na hak wybrać?
Bagażniki montowane na haku holowniczym to uniwersalne rozwiązanie, które sprawdzi się także w przypadku wysokich aut. Dużym plusem jest to, że z takim bagażnikiem bez problemu wjedziemy do garażu. Warunkiem zamontowania tego typu rozwiązania jest oczywiście wyposażenie samochodu w hak holowniczy. Możemy wtedy zdecydować się na specjalnie montowaną platformę lub prostsze i tańsze rozwiązanie - wieszaki montowane do haka. Są mniej stabilne, jednak zdecydowanie tańsze. W większości przypadków bagażniki na hak oferują najlepszy kompromis komfortu i bezpieczeństwa. To rozwiązanie jest też korzystne z punktu widzenia naszej kieszeni. Jednoślady umieszczone za autem nie powodują tak dużego wzrostu spalania jak te umieszczone na dachu. Jednocześnie bagażnik rowerowy na hak to produkt, który jest bardzo łatwy w montażu. Instalacja nie wiąże się z wykonywaniem skomplikowanych czynności, więc bagażnik rowerowy na hak można szybko przytwierdzić do samochodu. Minusem takiego rozwiązania to na pewno konieczność posiadania haka oraz złącz instalacji elektrycznej do przyczep, ograniczone pole widzenia przez tylną szybę oraz wyższa cena bagażnika.
Po określeniu jakiego typu potrzebujemy bagażnik możemy przejść do określenia jego specyfikacji
Wybierając bagażnik należy przede wszystkim zwrócić uwagę no to, jaką ilość rowerów zamierzamy przewozić naszym samochodem. W podstawowych wersjach bagażniki są przystosowane głównie do przewozu dwóch rowerów, jednak niektóre modele dzięki dodatkowym akcesoriom i kineskopowej rurce można rozbudować pod przewożenie do 3, a nawet do 4 rowerów jednocześnie.
Jak rozbudować bagażnik samochodowy na rowery o kolejne miejsca?
Każdy samochodowy bagażnik na rowery marki Fiamma, który ma możliwość rozbudowy pod 3 i 4 rowery posiada kineskopową rurkę, którą można przystosować pod większą ilość rowerów. Do rozbudowy będziemy potrzebować dolną szynę wraz z paskiem mocującym do szyny oraz górny uchwyt, który mocujemy do bagażnika oraz ramy roweru. Każdy z elementów powinien być odpowiednio dopasowany, dzięki czemu rowery dotrą do miejsca docelowego w nienaruszonym stanie. Bagażniki rowerowe marki Fiamma można spotkać w kolorach niebieskich, czarnych oraz czerwonych. Kolor niebieski jest dostosowany do najstarszych modeli bagażników, które już rzadko są spotykane w sprzedaży, a ich produkcja jest wstrzymana. Następnie bagażniki były produkowane w kolorze czarnym i są one starszymi modelami dzisiejszych bagażników, najczęściej były one tylko w podstawowych wersjach do przewozu 2 rowerów naraz. Najnowsze, a zarazem najbardziej zaawansowane bagażniki występują w kolorze czerwonym. Dobierając akcesoria do rozbudowy bagażnika należy zwrócić uwagę, czy dany element nie jest dedykowany dla wcześniejszego modelu bagażnika.
Jaki pokrowiec na rower wybrać?
Pokrowiec na rower dla bagażnika samochodowego tworzy integralną część z samym bagażnikiem rowerowym. Pokrowiec pozwala stworzyć ochronę dla rowerów oraz bagażnika niezależnie od warunków pogodowych panujących na dworze.
Przede wszystkim należy określić ile rowerów zamierzamy przewozić na naszym bagażniku oraz określić typ bagażnika w zależności od umiejscowienia jego na samochodzie bądź przyczepie kempingowej. Istotnym przy wyborze może okazać się to, w jakie miejsca planujemy wyjechać, ponieważ w większości państw UE jest obowiązek posiadania tablicy ostrzegawczej przyczepionej na wystającym poza obręb samochodu bagażniku na rowery. Dużym ułatwieniem jest posiadanie pokrowca, który ma wbudowaną zintegrowaną kieszeń na tablicę ostrzegawczą.
Agata z campingshop.pl
Na podstawie 0opinii naszych klientów
Twoja opinia może być pierwsza.